Hoe meld ik een defect of maak ik aanspraak op de garantie?
Stappenplan voor het melden van een defect of het aanspraak maken op de garantie:
- Stuur een e-mail naar ons serviceteam:
- Neem contact met ons op via info@ergonomio.com. Geef in deze e-mail een duidelijke beschrijving van het probleem.
- Voeg foto’s en/of video's toe van het defecte product en, indien mogelijk, van de sticker onder de zitting (voor bureaustoelen) of het serienummer. Dit helpt ons snel het juiste product en de benodigde onderdelen te identificeren.
- Beoordeling van je garantieaanvraag:
- Wij controleren of je product binnen de garantietermijn valt. Standaard heb je recht op een wettelijke garantie van 2 jaar, maar afhankelijk van het merk kan deze garantie langer zijn.
- Als je product buiten de garantie valt, bieden wij nog steeds reparatieopties tegen betaling.
- Voorstel voor oplossing:
- Afhankelijk van het defect kan het soms volstaan om een specifiek onderdeel te vervangen. Wij sturen je in dat geval het vervangingsonderdeel op. Veel onderdelen kunnen eenvoudig zelf vervangen worden met onze ondersteuning.
- Ondersteuning: We bieden begeleiding via e-mail, instructievideo’s of telefonisch om je te helpen bij het vervangen van het onderdeel.
- Terugsturen of nieuw product opsturen:
- In het geval dat we je product retour moeten nemen of een nieuw product moeten opsturen, zijn de transportkosten voor rekening van de klant. Dit geldt ook bij defecten die onder de garantie vallen; de onderdelen vallen dan onder garantie, maar de transportkosten niet.
- Terugzending voor reparatie
- Bij grotere defecten of mechanische problemen die niet op locatie of door de klant zelf opgelost kunnen worden, wordt het product retour genomen voor nazicht door een technieker. Wij regelen de reparatie of vervanging van het product.
- Technieker ter plaatse (alleen in België en Nederland)
- Als er een mechanisch defect is dat niet vanop afstand kan worden opgelost, sturen we een technieker ter plaatse voor inspectie en reparatie. Dit is alleen mogelijk in België en Nederland.
- Offerte voor reparatie buiten garantie:
- Voor producten die buiten de garantie vallen, sturen we je een offerte voor de reparatie en eventuele vervangingsonderdelen. Let op dat sommige onderdelen mogelijk niet meer beschikbaar zijn voor oudere producten die een revisie hebben ondergaan. We zullen je hierover informeren in de offerte
Onze productspecialisten staan voor u klaar. Bel ons:
+32(0)11-597450